indiaopklompen.reismee.nl

Mijn 1e dag in Pushkar

Vanmorgen met een gids door Pushkar gewandeld. Hij heeft me veel dingen laten zien die je anders gewoon voorbij zou zijn gelopen. Hij heeft me de geschiedenis van Pushkar verteld en de tempels laten zien. Pushkar is erg religieus en je kunt een bekeuring krijgen als je er niet fatsoenlijk bij loopt, dat wil zeggen als niet alles bedekt is. Je kunt een bekeuring krijgen als je iemand zoent op straat etc.

De tour was erg interessant. We zijn langs alle ghats gelopen die langs hetmeer zijn. Inhet midden van Pushkar is een groot meer maar deze staat helaas helemaal droog. Dit komt door de slechte monsoon ditjaar. Ze hebben bijna geen regen gehad. Dit heeft ook gevolg voor de boeren etc. Triest om te zien zo'n droog meer.

Aan het eind ven de middag met de gids een wandeling gemaakt buiten Pushkar. Langs rozen velden en velden waar groentes gekweekt worden. Ook veel minder dan voorgaande jaren ivm de droogte. Er stonden hele velden helemaal dor en droog te zijn.

Daarna kwamen we in een gebied waar niets verbouwd werd. Veel apen, herten, papegaaien, pauwen en vele andere soorten vogels gezien. Het was daar erg rustig en erg mooi.

Aan het eind zijn we een stukje de bergeningelopen naar een plek waar een man woont die nergens anders komt alleen maar daar. Daar was een waterput waar water instroomt dat daar gestaag uit de grond komt dag in dag uit. En altijd in dezelfde hoeveelheid. Maakt niet uit of het monsoon is of niet.

Er leeft daar ook een hele groep apen. Toen wij aankwamen werden ze net gevoerd dus het was een grote bundel harige monsters bij elkaar.

Je had daar een geweldig uitzicht over Pushkar en het was er heerlijk rustig. We hebben daar een tijdje gezeten en daarna weer terug gelopennaar Pushkar.

Vanavond in het restaurant kwam opeens Jean, de Noor, binnen lopen. Was erg gezellig. Hij vertrekt morgenochtend naar Jaipur.

Ga zo slapen en dan morgen lekker niets doen.

Annemie

Weet u nog wat de toegangsprijs was voor het Junagarghfort in Bikaner?

Voor Annemie van Hillie

De prijs van het Junagarh Fort was inclusief een audio tour 250 rupees. Zonder audio tour weet ik het niet zeker maar ik denk 100 rupees.