indiaopklompen.reismee.nl

Varanassi

Mijn treinreis is goed verlopen. Erg hectisch op het station maar gelukkig vrij makkelijk mijn wagon gevonden. Natuurlijk was de bank tegenover mij bezet door een Indiase man die vooral 's ochtends bleef kijken maar goed zelfs daar raak je aan gewend.

De trein had 1,5 uur vertraging en had ik weer pech met de pickup van mijn hotel want de chauffeur was net onderweg naar het vliegveld. Maar met een prepaid taxi en wat volharding dat ik echt naar Maruti guesthouse wilde en niet naar een ander ging het op rolletjes.

Het is een schoon maar erg basic hotel met onzettend lekker eten waar je wel wat geduld voor moet oefenen maar ach na bijna een week Indiazit dat al bijna in mijn systeem.

Op de dag dat ik aankwam waren er ook 3 amerikaanse dames aangekomen en samen zijn we 's avonds in een roeibootje gestapt om op de Ganges de ceremonien te bekijken.

Erg leuk maar wel een stukje theater vond ik.

Met Laura, 1 van de 3, ben ik 's ochtends weer met dezelfde boot de Ganges op gegaan om de zon te zien opkomen en om de was en bid rituelen te zien. Dit vond ik erg speciaal en bijzonder. Moest daarvoor wel om 5 uur op.Verder gedurende de dag opgetrokken met de dames.

Laura en ik hadden een fiets rickshaw en die man had een verhaal over een markt. Hij zou ons komen ophalen om helf 5.. Dus wij dachten een markt zoals een gewone warenmarkt. Maar allesbehalve dat. Het was een bedrijf die zijden sari's en shalws ed. verkocht. Heb me laten verleiden tot een aantal aankopen maar ja die moet iknu wel 5weken meeslepen maar ja.

Ben hier inmiddels 2 dagen en nog 2 te gaan. Morgenavond ga ik met de nachttrein naar Agra.

Als er niet teveel stroomstoringen zijn dan vertel ik morgen verder.

Reacties

Reacties

Paul

Klinkt gewoon ontzettend gaaf. Neem je, naast Indiase kleren en shawls ook wat lekkere recepten mee?

Veel plezier,
Paul

tbdriessen@casema.nl

Leuk voor je dat je dat samen met die dames bent gaan doen. Niet teveel spullen kopen hoor. Je sjouwt je een breuk. Maar ach, een zijden shawl weegt geen drol en kun je compact verpakken.

Marjan

Ben ik benieuwd naar je foto's: zonsopgang op de Ganges. Geweldig!
Leuke aankopen altijd doen, ook al moet je er een aantal weken mee rondsjouwen. Zijde weegt niet veel en misschien zie je het zo mooi nergens weer en dan heb je spijt dat je niets gekocht hebt.
Veel plezier verder.

john

could I please order a chicken tikker,pulao rice ,a bombay alo and two naan breads for one
Thanks

john

I see a cylone is heading across India at the moment,
keep your head down and put your boots on.
take care

Natasja

Ik zou de verleiding ook niet kunnen weerstaan als er zoveel leuke dingen te koop zijn.
groeten uit het regenachtig Eindhoven,
Natasja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!