indiaopklompen.reismee.nl

Weer een dag in Udaipur

De sightseeing tour van gistermiddag was erg leuk. We zijn naar een poppenmuseum geweest waar ze handpoppen hadden mar ook veel maskers ed. Ook werd er speciaal voor ons 2-en en 2 andere toeristeneen voorstelling gegeven. Geweldig.

Ook hebben we een park gezien, volgens mij wordt dat het prinsessen park genoemd waar ze fonteinen hebben die op drukverschil werkt en niet met een motortje wordt aangedreven oid. Mooi aangelegd park met veel schaduw. Tja want het is hier toch echt rond de 25 graden ipv 15 in Nederland. We zijn langs een fantastisch meer gereden waar net werd gevist wat weer mooie foto's heeft opgeleverd maar daar moeten julle nog even op wachten want hier is de computer niet zo snel. Misschien morgen even naar een internetcafe om dat te doen.

We hebben op een groente- en fruitmarkt rondgelopen waar we gewoon foto's konden maken zonder gezeur. Nou ja al met al een erg leuke middag gehad.

En toen kwam vandaag, maandag de 23e. Ik heb voor het eerst in mijn leven op een paard gezeten als je dat ene uurtje op een pony op Ameland niet mee telt, en ik vond het nog leuk ook. Niet dat het ooit mijn hobby zal worden maar toch. Voel nu wel ieder botje in mijn achterste maar echt spierpijn heb ik (nog) niet.

Heerlijk om even buiten de stad te zijn en iets van de lokale bevolking te zien. We vertrokken om half 10 en na een uurtje hebben we even door een dorpje gewandeld. Toen weer op Rama, mijn paard, verder gehobbeld naar een theetentje waar we, uiteraard, thee hebben gedronken.

het was vlak bij het Tijgermeer. Dit meer heet zo omdat in dat gebied vroeger veel tijgers voor kwamen. Nu dus niet meer. Het meer staat maar voor 40% vol. Dit komt omdat er de laatste paar jaren amper een moesson is geweest.

Toen weer te paard voor het laatste stuk terug naar de ranch. Hier kwamen we weer aan om 1 uur. Daar nog heerlijk gelunchd en rond 2 uur weer terug in het hotel.

Vanmiddag alweer geshopt. Het past nog steeds in mijn tas maar het houdt niet over. Alles is hier zoveel goedkoper. Trouwens wel leuk. ik heb in Jaipur een pashmina gekocht. ( Een wollen sjaal die hier veel in de avond gedragen wordt) Deze had ik gisteravond om toen ik nog even geld ging pinnen en (natuurlijk) de mannen gaven me stuk voor stuk complimentjes omdat mijn pashmina zo mooi was. Wel grappig.

Reacties

Reacties

John

still no curry so I eat frit tonight.

Love you

Paul

Hoi Hillie, daar heb je toch wel foto's van hè, op dat paard rijden bedoel ik? Dat wil ik later nog wel 's terug zien als je je 2000 foto's heb uitgezocht, gecategoriseerd en gescreend (welke we wel en niet mogen zien). Groetjes uit een stormachtig en zeer nat Geldrop.

Paul

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!