indiaopklompen.reismee.nl

Van Udaipur naar Jodhpur

Vanmorgen afscheid genomen van Ilona en in de taxi gestapt richting Jodhpur met 2 tussenstops, 1 in Kumbalgarh, een fort, en 1 bij Ranakpur, een Jain tempel. Na Udaipur ging het langzaam bergop. Mijn taxichauffeur sprak niet echt goed engels dus een echte conversatie was niet mogelijk maar ja ook wel lekker rustig. We kwamen langs een put waar 2 buffels water uit de grond haalden voor de irrigatie van de velden. We zijn daar even gestopt zodat ik foto's kon maken. Erg leuk. Ook kwam hij met een stuk suikerriet aan die had hij gevraagd voor mij.

Volgende stop was Kumbalgarh. Dit fort heeft een muur van 46 kilometer lang. Na de chinese muur de grootste van de wereld.Ik heb daar bijna 1,5 uur rondgelopen.

Daarna weer verder naar Ranakpur. Deze tempel is 1000 jaar oud. Erg mooi. Het is voornamelijk uit wit marmer gebouwd met heel veel beeldhouwwerk.

Bij terugkomst vroeg de chauffeur of ik wilde luncen. Dat leek me wel wat dus op naar een restaurant. Dit was een groot restaurant bij een hotel met een heel groot buffet waar ik de enige klant was. Heel bizar. Maar gelukkig wel lekker gegeten.

Toen was het op naar Jodhpur.

Ik ben nogal verkouden en heb zo af en toe een behoorlijke hoestbui. Blijkbaar kon de chauffeur daar niet tegen want op een gegeven moment stopte hij en liep weg. Kwam hij terug met strepsils! Was wel heel lief maar niet echt nodig want ik heb geen keelpijn maar ja vor de vorm er maar 1 genomen.

We moesten een stuk over een hele drukke weg, de doorgaande weg van Mumbai naar Delhi, waar heel veel vrachtverkeer op rijdt. Ik was blij dat ik achter de chauffeur zat want dan zag ik niet echt alle inhaalacties. Uiteindelijk om 6 uur in Jodhpur. Mijn hotel is in de oude stad en daar kun je niet met de auto in. Mijn chauffeur heeft het hotel gebeld en de eigenaar kwam eraan gesjeesd op zijn brommer en heeft een rickshaw geregeld. Ik had voor 4 nachten geboekt maar wilde er maar 3 blijven maar dat vond de hoteleigenaar niet zo jofeltjes dus heb ik nu een grotere kamer voor de prijs van 4 nachten een kleinere. Had ook geen fut meer om daar tegen te vechten maar echt leuk vond ik het niet.

Nou ja even wat gegeten en toen lekker gaan slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!