indiaopklompen.reismee.nl

De kameelsafari

Dinsdag 1 december om 3 uur vertrokken bij het hotel met Kareem voor de kameelsafari. Kareem werkt in het hotel waar ik verblijf en hij gaat met mij mee om mij rond te rijden daar waar nodig.

Bij aankomst waar de kamelen zijn blijkt het 1 grote toeristenkermis te zijn. Maar omdat ik alleen rijd en niet in een groep valt het allemaal nog wel mee. Maar er zijn wel bosjes kinderen die geld proberen te kloppen uit de zakken van de toeristen. Ze verkopen frisdrank en chips voor 3 tot 5 x de normale prijs of ze willen voor je dansen. Heel verschrikkelijk.

Mijn kameeldrijver heet Ali en mijn kameel Rocket. Ali spreekt een beetje engels maar goed genoeg om een beetje te praten. Na een uur stoppen we net buiten het 'kermis' gebeuren. Dus in alle rust wat foto's kunnen maken en de zon zien ondergaan. Kareem heeft zich bij ons gevoegd en gezamelijk gaan we na de zonsondergang terug naar de jeep. Kareem en ik op de kameel en Ali ervoor

Wink

Daarna reizen Kareem en ik af naar een zing- en dansvoorstelling. Deze is niet half zo leuk als die in Udaipur. Het laatste gedeelte hebben we niet gezien. We zijn dus eerder weggegaan.

Daarna het diner in een grote 'schuur' waar wij de enigen waren. Bizar.

En toen naar de plek in de woestijn waar we zullen overnachten. Bij aankomst daar blijkt Ali met Rocket er al te zijn en een kamp opgezet te hebben. Er staat een stenen hutje waar alle spullen in opgeslagen zijn. Voor mij is er een tent opgezet maar ik wilde in eerste instantie buiten slapen maar omdat het erg hard ging waaien uiteindelijk toch in de tent geslapen. Maar eerst nog een tijd met Kareem bij het kampvuur gezeten en gepraat over de grote verschillen tussen India en Nederland. Erg grappig.

Vanmorgen om 7 uur wakker en vlak daarna hoorde ik ook de mannen. Terwijl ik mijn sanitaire stop hield en me heb gewassen. Een beetje rond heb gelopen en foto's gemaakt hebben de mannen het ontbijt in elkaar geflansd. Na het ontbijt alles opgeruimd en weer op de kameel en met Ali de woestijn in. Het is een fantastisch stuk. In dit gedeelte van de woestijn komen bijna geen toeristen en vanmorgen bijna niemand gezien alleen op het laatste stuk. Geweldig mooie zandduinen afgewisseld met stukken vlak zand met hier en daar een struik. Dit maakte , samen met de overnachting, alles goed van gisteravond voor meer dan 1000%

Om 10 uur terug in het hotel. Het was geweldig. Lekker gedouched en vanmiddag de stad in om dit te schrijven en om wat te eten etc.

Reacties

Reacties

Paul

Wauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!