indiaopklompen.reismee.nl

de 2e en laatste dag in Bikaner

Vanmorgen naar het fort afgereisd. Nou ja gelopen. Dit vond de rickshawman van het hotel niet zo leuk want ik ben de enige gast in het hotel op het moment. Pech!

Heb het fort gedaan met een audio tour. Dus met een koptelefoon op. Tja je moet langzaam afkicken he Jack en Thijs. Begonn trouwens aan het eind wel pijn te doen dus ... goed dat ik bij thuiskomst niet weer zo'n ding op mijn kop hoef te hebben de hele dag. Maar goed ik dwaal af.

het is een mooi fort met in bijna alle kamers wel iets om te zien.

Bij stop 18 kwam er een 'suppoost' naar me toe. Hij wilde dat ik met hem mee ging. Nee, zei ik ik moet die kant op en niet die. Hij bleef aandringen dus ik met hem mee. Hij deed een deur van t slot en ik moest in die kamer stappen. Hij achter me aan en hij deed de deur van binnen op slot. Oh jeetje wat nu ! Bleek hij mij de vrouwenkamers te willen laten zien. Die zitten niet in de tour.

We kwamen in een ruimte met 3 'ramen'. Blijkt dat de Maharaja 3 vrouwen had en op deze manier konden ze geen ruzie maken. Ieder z'n eigen raam. Daarna kwam er een ruimte met een brede stoel. Dit was de stoel voor de Maharaja als hij bij zijn vrouwen was. Moest erop gaan zitten en de 'suppoost' heeft een foto gemaakt. Erg grappig. Daarna kwamen we in een vevallen gedeelte volmet duivenpoep en veren etc. Dit bleek het vrouwengedeelte te zijn waar niemand anders mocht komen. Het was erg leuk om dit te zien maar wel een raar gebeuren zo. Maar goed de suppoost liet mij er weer uit nadat hij door het sleutelgat had gekeken of de kust veilig was. En heeft er 20 RS aan over gehouden. Tja zo zie je mar weer. Maar een beetje eng was het wel.

na het fort hetmuseum bekeken die op hetzelfde terrein te vinden is. Daar hadden ze veel kleding etc. Daarna in de tuin wat gedronken. Erg relaxd allemaal.

Zou daarna naar een tempel maar vond het wel best. Nog even bananen en pindakoeken gehaald voor morgen in de bus en toen op naar het internetcafe.

Reacties

Reacties

Paul

Nou, je durft wel !! Laat ma Okken dit maar niet lezen, dan krijg je achteraf nog een preek te horen. Zaterdag was gezellig. Helaas waren we nog niet aanwezig toen jij belde. Andere keer of anders tot volgende week donderdag. Want het schiet nu wel erg snel op, denk ik.

Groetjes, Paul

Tyske

Oh Jeetje, best eng zeg van die man met dat slot. Hopelijk krijg je op dit moment zoveel inspiration van India met zijn geschiedenis, kleurenpracht en het mooie volk dat jij straks niet meer alledaags aan zo'n headsetje bent gebonden. Ja Hillie, ik geniet van jouw afdwalertjes hoor. Hahaha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!