indiaopklompen.reismee.nl

Alweer een eerste dag in Jaipur :-)

Vanmorgen op mijn gemakje opgestaan en ontbeten.

Even geinternet maar die was zo langzaam dat ik er maar mee gestopt ben.

Vlak voor elven richting stad gegaan. Eerst naar Jantar Mantar een observatorium. Hier staan allerlei bouwwerken die de tijd aangeven etc. Erg interessant. Had een audiotour om de dingen uit te leggen.

Daarna naar The Palace of the Winds, Hawa Mahal. Dit is het vrouwenpaleis, hier woonden de vrouwen van de Maharaja. Dus alle 'ramen' zijn een een soort van stenen tralies waardoor de vrouwen naar buiten konden kijken maar niemand naar binnen kon kijken. En waar de wind vrij spel heeft.

Of als er al glas in de ramen zat dan was het gekleurd glas. Een erg mooi, erg smal en erg druk gebouw. Want op zondag hebben de meeste mensen in India ook vrij en gaan dan met de hele familie uitstapjes maken.

Daarna een eind door de bazaar gelopen en uiteindelijk een fietsrickshaw terug naar het hotel genomen. Ook hij kon het hotel niet vinden. 'k Zou hem een paar meer rupees geven maar hij begon er zelf om te zeuren dus jammer maar helaas.

John

Hoi Princess.
don't I get an e.mail today then.

Love you

John

I want to see how many clothes one person can wear so they can get past check-in with only 20kg baggage
allowed,we will see . good luck